Vaak gestelde vragen

 

Bestellen

Betalen

Bezorgen

Afhalen

Retourneren

Garanties

 

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Plaats het product van je keuze in de winkelwagen door op de "In winkelwagen" button te klikken. Klik vervolgens op "bestelling afronden" om te gaan betalen. Vul je gegevens in en doorloop de stappen. Pas als je op de knop "Plaats bestelling" drukt is je bestelling definitief.

 

 

Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres? (cadeau tip)

Ja, dit is mogelijk. Tijdens het bestelproces kun je tijdens het invoeren van je persoonlijke gegevens een ander afleveradres aan ons doorgeven. De factuur zal naar het opgegeven e-mailadres worden gestuurd. De levering zal een pakbon bevatten waarop geen prijs staat.

 

 

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Ja, dit is mogelijk. Klik hier voor onze adresgegevens.

 

 

Ontvang ik een bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?

Je ontvangt direct een orderbevestiging. Indien je de order direct betaald ontvang je ook direct de factuur. Wanneer je de factuur voor 16:00 ontvangen heb je de bestelling de volgende werkdag in huis.

 

 

Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

Wanneer je de bestelling wilt wijzigen of annuleren adviseren wij je contact op te nemen met de klantenservice.

 

 

Kan ik een product bestellen dat niet (meer) op jullie website staat?

Wanneer je iets wilt bestellen wat niet (meer) op onze website vermeld staat adviseren wij je contact op te nemen met de klantenservice.

 

 

Betalen

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?

Afhankelijk van het gekozen land kan je betalen met de onderstaande betaalmethodes.

- iDeal: Veilig betalen met internetbankieren via je eigen Nederlandse bank.

- BanContact: Veilig betalen met internetbankieren via je eigen Belgische bank.

- PayPal: Veilig betalen met je PayPal account.

- Direct eBanking: Veilig betalen met internetbankieren via je eigen Duitse bank.

- Giropay: Veilig betalen met internetbankieren via je eigen Duitse bank.

- Achteraf betalen (Klarna): Je ontvangt van Klarna binnen enkele dagen de digitale acceptgiro.

- Creditcards: Veilig betalen met je Mastercard, Visa of American Express creditcard.

- Bankoverschrijving: Je ontvangt een extra email met aanwijzingen om de betaling via overschrijving te voldoen.

- Eénmalige machtiging: Wij schrijven het bedrag de volgende dag van je rekening af. Alleen voor Nederlandse klanten.

De betaling via Achteraf betalen (Klarna) verloopt via Klarna, de andere betalingen lopen via Multisafepay. Zo kunnen wij een veilige en snelle betaling garanderen.

 

 

 

Wordt de bestelling bij iedere betaalmogelijkheid even snel geleverd?

Alle bestellingen worden na betaling indien voorradig direct geleverd. Voor 16:00 besteld en betaald, morgen in huis.

Een betaling via bankoverschrijving is meestal 1-2 werkdagen onderweg. De verwerking van een eenmalige machtiging duurt 2 werkdagen. Kies voor één van de directe betaalmethodes wanneer je direct je bestelling wilt ontvangen.

 

 

Hoe werkt betalen middels een eenmalige machtiging?

Je kiest in het bestelproces voor "eenmalige machtiging". Nadat je je order hebt bevestigd krijg je een nieuw scherm waarin je je rekeningnummer opgeeft. Wij schrijven het bedrag de volgende dag van je rekening af. De verwerking van een eenmalige machtiging duurt 2 werkdagen. Alleen voor Nederlandse klanten.

 

 

Hoe werkt betalen middels bankoverschrijving?

Je kiest in het bestelproces voor "bankoverschrijving", in het volgende scherm zie je alle betaalspecificaties, deze ontvang je na bevestigen ook in de email. Je kunt nu in alle rust de betaling overboeken. Let er op dat je bij het overboeken gebruik maakt van deze gegevens zodat wij deze kunnen koppelen aan je bestelling!

 

 

Hoe werkt betalen middels achteraf betalen (Klarna)?

De betaling via achteraf betalen (het volledige achteraf betaalproces) voert Klarna voor HangmatWereld.nl uit. Dit betekent dat je een digitale acceptgiro via e-mail ontvangt om de gekochte product(en) te betalen. Je kan met Klarna betalen in Nederland, Duitsland en Oostenrijk. België is niet mogelijk.

Ter goedkeuring van je verzoek om te betalen met acceptgiro voert Klarna een gegevenscontrole uit. Klarna hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kan je natuurlijk het aan te kopen product betalen via iDeal, PayPal of creditcard.

Je kan bij vragen altijd contact opnemen met Klarna. Ook voor meer informatie kan je op hun website terecht.

 

 

Hoe werkt betalen middels creditcards?

Je kiest in het bestelproces voor de creditcard provider waar je mee gewenst te betalen. Als extra voordeel zijn je creditcard bestellingen verzekerd (dit is afhankelijk van de voorwaarden bij de creditcard maatschappij). Wij accepteren Mastercard, Visa en American Express.

 

 

Bezorgen

Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?

Wij brengen € 5,95 GEEN bezorgkosten in rekening voor verzending binnen Nederland, Belgi&euml, Luxemburg, Frankrijk, Oostenrijk en Duitsland.
Aan verzendingen naar Denemarken en het Verenigd Koninkrijk zijn wel kosten verbonden.

Land Levertijd Verzending
Nederland 1 werkdag Gratis
België 1 werkdag Gratis
Duitsland 1-2 werkdagen Gratis
Luxemburg 1 werkdag Gratis
Denemarken 1-2 werkdagen € 14,95
Oostenrijk 2 werkdagen Gratis
Frankrijk 3-4 werkdagen Gratis
Verenigd Koninkrijk    3-4 werkdagen       € 14,95
Italië 4-5 werkdagen € 14,95
Spanje 4-5 werkdagen € 14,95
Zweden 4-5 werkdagen € 14,95

 

 

Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

Heb je voor 16:00 uur je bestelling geplaatst en betaald, dan zal DPD de bestelling de volgende werkdag bij je thuis afleveren. De Track & Trace ontvang je op het moment dat je bestelling aankomt en gescand wordt op het eerste sorteercentrum van DPD. Normaal gesproken is dat na 19:00 uur op de werkdagen.

DPD bezorgt op maandag t/m vrijdag en (wanneer aangegeven) op zaterdag.

Heb je gekozen voor betaling via overschrijving of eenmalige machtiging, dan wordt je bestelling aan DPD aangeboden als de betaling binnen is. Meestal duurt dit 1 tot 2 werkdagen.

Let op: Artikelen die wij niet in Nederland of België meer op voorraad hebben verzenden wij vanuit ons magazijn in Duitsland. De levertijd bedraagt dan 4-5 werkdagen. Dit wordt altijd vermeld bij het product en in de winkelwagen.

 

 

Hoe zie ik of een product op voorraad is?

De voorraad en levertijd staat op de productpagina vermeld. Als het product niet op voorraad is of de levertijd is langer dan 1 werkdag krijg je een extra melding in het winkelwagen-scherm.

 

 

Wat gebeurt er wanneer ik meerdere producten bestel met verschillende levertijden?

Wij wachten tot de bestelling compleet is, zodat wij deze in één keer aan je kunnen verzenden. Wil je een product liever eerder ontvangen, plaats dan twee afzonderlijke bestellingen.

 

 

Wie levert mijn bestelling?

Alle leveringen vinden plaats met DPD. Zij bezorgen je bestelling overdag op het door jou aangegeven afleveradres. DPD bezorgt op maandag t/m vrijdag en (wanneer hiervoor gekozen) zaterdag. Het Track & Trace-nummer wordt pas actief en naar je gemaild als de vervoerder het pakket scant op het eerste sorteercentrum.

 

 

Wat gebeurd er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

Mocht je niet thuis zijn op het moment van aflevering, dan ontvang je een bericht van DPD en kun je zelf een nieuwe afspraak met DPD plannen via nieuwelevering.nl.

 

 

Kan ik een bezorgafspraak maken?

Het is helaas niet mogelijk om een bezorgafspraak te maken. We zijn afhankelijk van de chauffeursroute van DPD.

We hebben echter ook de mogelijkheid om de bestelling af te laten leveren bij een pakketshop bij jou in de buurt!

Je klikt dan op de betaalpagina op 'Kies een ophaalpunt' (bij verzendmethode) en je krijgt een kaartje met de pakketshops rondom het door jou ingegeven adres. Klik op het plaatje van een pakketshop naar keuze en klik op 'Kies dit ophaalpunt'. De gegevens komen in het Afrekenscherm te staan en je kunt de bestelling verder afronden.

Let op: Het verzendadres blijft ongewijzigd op de bevestiging, maar op de verzendbon van DPD zal het adres van het ophaalpunt staan! Uw bestelling gaat daar dan dus naartoe, niet naar het verzendadres.

 

 

Afhalen / Showroom

Waar is HangmatWereld.nl gevestigd?

Wij zijn gevestigd in Dedemsvaart. Dit ligt in het noordoosten van Overijssel. Ons exacte adres is:

HangmatWereld.nl
Celsiusstraat 8
7701 BW Dedemsvaart
Nederland

Telefoon: 0523 72 81 03
E-mailadres: info@hangmatwereld.nl

 

 

Wat zijn de openingstijden?

Je kan je bestelling afhalen op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 09:00 - 17:00 uur.
Wanneer onze live chat actief is zijn wij meestal ook op locatie aanwezig. Maak dan even een afspraak via de chat.

 

 

Is het mogelijk om pas te betalen bij het afhalen?

Ja, dat is mogelijk. Bestel eenvoudig via onze webwinkel en kies bij de bezorgopties voor 'Afhalen in Dedemsvaart'. Bij de betaalmethode kies je voor 'Bankoverschrijving'.

Wij leggen je bestelling klaar en wanneer je deze komt ophalen kan je contant betalen. Er is geen pinautomaat aanwezig.

 

 

Ik twijfel nog tussen twee artikelen, kan ik bij jullie de artikelen ook eerst bekijken?

Wij hebben in Dedemsvaart een showroom waarin alle hangmat- en hangstoelstandaarden uitgestald staan.
De hangmatten, hangstoelen, standaarden en babyspullen hebben we allemaal zelf op voorraad dus je kan elke hangmat of hangstoel uitproberen!

Tip: Kom alleen de hangmat uitproberen wanneer je goed uitgerust bent. Je zal niet de eerste zijn die zomaar in één van de hangmatten in slaap valt!

 

 

Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Wanneer je niet 100% tevreden bent over je aankoop dan kan je de aankoop tot 365 dagen na ontvangst aan ons retour sturen! In deze periode kun je de bestelling onbeschadigd, ongebruikt en indien mogelijk in de originele verpakking terugsturen.

 

 

Zijn er kosten aan het retourneren verbonden?

Nee, wij willen alleen tevreden klanten. Ben je dus niet tevreden over je aankoop dan zijn de de kosten voor het retourneren (zgn. retourneerkosten) voor onze rekening mits onze retour procedure gevolgd wordt.

 

 

Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?

Je hebt het recht je bestelling binnen 365 dagen te retourneren. Het product dient onbeschadigd te zijn en indien mogelijk met originele verpakking. Indien de bestelling beschadigd is kunnen wij kosten in rekening brengen. Het recht op restitutie vervalt na 365 dagen, waarna de garantieperiode van één jaar in werking treedt.

 

 

Hoe stuur ik mijn artikelen retour?

Via onderstaande link kan je een gratis retourlabel aanvragen:
Klik hier om een gratis retourlabel aan te vragen.

Je dient de verkregen factuur of pakbon mee te sturen met je retour. De factuur heb je ontvangen per e-mail, de pakbon is met de bestelling meegezonden. De producten dien je binnen 14 dagen na aanmelding aan ons te retourneren.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons schriftelijk, per post, fax of e-mail op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor gebruikmaken van van ons modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Het invullen van dit formulier is makkelijker en sneller.

 

 

Hoe stuur ik een Bol.com bestelling retour?

Login op je Bol.com account en meld daar je retour aan. Wij kunnen je retour niet verwerken wanneer deze niet via Bol.com is aangemeld. Meer informatie op Bol.com.

Je dient de verkregen factuur of pakbon mee te sturen met je retour. De factuur heb je ontvangen per e-mail, de pakbon is met de bestelling meegezonden.

 

 

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Wanneer je een product retour stuurt wordt deze binnen 5 werkdagen in behandeling genomen en verwerkt. Je ontvangt van ons een e-mail wanneer wij de retour hebben verwerkt. Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending zal zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen teruggestort worden op je rekeningnummer.

 

 

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Neem contact op met de klantenservice, dan proberen wij je verder te helpen.

 

 

Waar kan ik een klacht uiten?

Heb je een klacht over een artikel, onze dienstverlening of over (de bezorging van) je bestelling?
Voor het aanmelden van een klacht (of defect) geldt een andere procedure dan voor retourneren van artikelen. Wij verzoeken je om de klacht zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen twee maanden na ontdekking van het defect, aan ons kenbaar te maken. Dit kan telefonisch of per e-mail. Zie onze klantenservice voor onze contactgegevens en openingstijden.

We reageren binnen 14 dagen inhoudelijk op je klacht en zullen, in overleg met jou, het probleem zo spoedig mogelijk oplossen. Indien je de klacht per e-mail aan ons kenbaar maakt, verzoeken wij je factuurnummer en telefoonnummer (geef desgewenst aan op welk tijdstip je bereikbaar bent) te vermelden zodat wij contact met je op kunnen nemen. We hanteren een maximum reactietermijn van 5 werkdagen.

In het geval de ingediende klacht niet naar tevredenheid opgelost kan worden kan je een klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel op: http://www.sgc.nl. Of bij: http://ec.europa.eu/consumers/odr.

 

 

Garanties

Hoe lang is de garantieperiode?

Wij geven 1 jaar garantie op al je aankopen bij HangmatWereld.nl!
Deze extra garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten die je als consument hebt. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

 

 

Copyright 2017 HangmatWereld.nl all rights reserved.
Algemene voorwaarden | Privacy Policy | Sitemap